.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همكاري‌هاي ايران و تركمنستان افزايش مي يابد

استاندار گلستان گفت: همكاري‌هاي دو كشور ايران و تركمنستان افزايش مي‌يابد.  
به گزارش شمال نيوز به نقل از روابط عمومي استانداري گلستان، علي‌محمد شاعري، امروز پس از بازگشت از سفر به كشور تركمنستان افزود: در ملاقات‌هاي انجام شده با مسوولان عاليرتبه تركمنستان بر ضرورت همكاري بيشتر دو كشور تاكيد شد.
وي تصريح كرد: در اين ملاقات‌ها، موضوعاتي از قبيل افزايش فعاليت بازارچه‌هاي مرزي دو كشور، ايجاد تسهيلات براي تجارت در نقاط گمركي، تسريع در پرداخت مطالبات تجار و بازرگانان، تسريع در اجراي توافق نامه قبلي، ايجاد تسهيلات براي صدور ويزاي تجار و بازرگانان مورد پيگيري طرفين قرار گرفت.
شاعري گفت: در اين ديدارها همچنين مسايلي همچون مشاركت در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي دو كشور، برگزاري نمايشگاه اختصاصي دو كشور، افزايش ورود واگن‌ و رفع مشكل كمبود واگن، ايجاد تسهيلات براي حمل ونقل بين دو همسايه مرزي و راه‌اندازي پايانه صادراتي عشق آباد نيز طرح و بر گسترش همكاري‌هاي دوجانبه و رفع موانع احتمالي تاكيد شد.
استاندار گلستان تصريح كرد: ايجاد فروشگاههاي تجاري در سه استان گلستان، خراسان شمالي و رضوي، افزايش حجم مبادلات تجاري و بازرگاني، افزايش گاز صادراتي تركمستان به ايران و برگزاري نمايشگاه و كنفرانس‌هاي علمي مشترك بين دو كشور از ديگر موضوعاتي بود كه در جلسات مختلف با وزراي تركمنستاني طرح و مورد توافق طرفين قرار گرفت.
شاعري در ادامه با اشاره به توافقات به عمل آمده در زمينه همكاري‌هاي مرزي دو كشور افزود: همكاري براي حل مسايل و مشكلات مرزي دو كشور و مبارزه جدي با قاچاق كالا، مواد مخدر و بيماريها نيز در اين ديدارها مورد بررسي قرار گرفت.
وي با تاكيد بر زمينه‌هاي مناسب همكاري بين دو كشور دوست و همسايه تصريح كرد: براين اساس در ملاقات با وزراي ذيربط به طور جداگانه موضوع همكاري براي صدور خدمات فني، مهندسي در زمينه‌هاي كشاورزي، صنعتي و بازرگاني طرح و اين موارد به موافقت طرفين رسيد.
استاندار گلستان، هفته گذشته پس از حضور در كشور تركمنستان به همراه رئيس جمهوري، استانداران خراسان شمالي و رضوي و وزراي ذيربط با رييس جمهور تركمنستان ديدار كردند.
در اين سفر علي محمد شاعري به طور جداگانه با وزراي بازرگاني، حمل و نقل، نفت و گاز، انرژي، بهداشت، علوم، امور خارجه و آب اين كشور ديدار و گفت و گو كرد كه در اين ديدارها موافقت نامه‌هايي نيز بين طرفين مبادله شد.
وي همچنين ملاقاتهايي با تجار و بازرگانان، معاونين وزارتخانه‌ها و سازمانهاي ذيربط اين كشور انجام داد.
استاندار گلستان، پيش از سفر رئيس جمهور به كشور تركمنستان به عنوان دبير كميسيون علوم تكنولوژي و بهداشت جمهوري اسلامي به مدت چهار روز عازم اين كشور شده بود. 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.421 seconds.